Un estudi alerta dels efectes de la contaminació continuada sobre els nens
Un estudi alerta dels efectes de la contaminació continuada sobre els nens: tenen un coeficient d’intel·ligència inferior, són més hiperactius, pateixen més obesitat i tenen menys capacitat pulmonar.
Fa temps que estudis científics han demostrat que respirar aire contaminat afecta l’aprenentatge i el coeficient d’intel.ligència. Ara hi ha un informe precís que posa cara a aquest perill.
L’estudi revela que els nens que viuen en zones contaminades tenen coeficients intelectuals per sota dels que viuen en ambients més saludables.
Per treure les conclusions, s’han seguit 4.000 nens a tot Catalunya i Espanya, des del ventre de la mare fins als 12 anys. És l’estudi del projecte INMA d’Infància i Medi Ambient, que porta més d’una dècada seguint gairebé 4.000 nens i nenes de set regions de l’estat espanyol. A Sabadell, per exemple, hi participen 550 nens.
Durant tot aquest temps han fet proves mèdiques i psicològiques als nens per analitazar el seu creixement i l’impacte que té l’aire que respira en el seu desenvolupament.
Les famílies col·laboren intensament amb els responsables del projecte que segueixen molt de prop l’evolució d’aquests nens.