Nois i noies es veuen obligats a estudiar en barracons des de fa 4 anys.
Els pares, mares i alumnes d’El Vapor van tornar a sortir ahir divendres al carrer convocats per l’AMPA del centre. Aquesta és la segona setmana consecutiva que té lloc la passejada cívica i reivindicativa, que ha sortit del carrer d’Ausiàs Marc, ha baixat per la Rambla d’Ègara i ha finalitzar a la plaça Vella. L’AMPA reclama a la Generalitat que les obres de la nova escola estiguin acabades per al proper mes de setembre.
La protesta s’ha aturat davant la seu de Convergència i Unió i, més tard, davant de l’Ajuntament, per posteriorment finalitzar en la plaça Vella. Durant el recorregut s’han cridat consignes com ara “Volem l’escola ja” i “Prou mentides”.
Mala planificació escolar
En una octaveta que l’AMPA ha editat amb motiu d’aquesta mobilització es denuncia que des de fa quatre anys els alumnes “es veuen obligats a estudiar en barracons a causa de la mala planificació escolar”. El text també crítica l’endarreriment que pateixen les obres i que el nou curs 2011-12 no es pugui començar en el nou centre.
A més, l’AMPA també denuncia que la Generalitat, a més de no acabar les obres a temps, vulgui imposar un grup més (“un bolet”) per al proper curs i instal·lar més barracons, fet que comportarà augmentar la situació de precarietat que pateixen els alumnes.
Nota de premsa amb data 14 de maig de 2011.